torsdag 25. september 2008

Innlegg MED bilder, hurra!

For de som la merke til en liten detalj ved forrige innlegg: det var ikke punktum etter siste setning. Dette var ikke en feil, det var fordi jeg fortsatte og skrev et langt detaljert innlegg, som ble drept av daarlig internettkobling. Saa grunnen for at jeg ikke har blogget i det siste, er fordu det er saa lite motiverende aa skrive, naar halve innlegget doer. Jeg skal paa nytt fylle meg med energi for aa gi en liten oppdatering.

Foerst det jeg skulle skrive om forrige gang (dedikert til min kjaere Rikke som saa interessert la igjen en kommentar med spoersmaal om dyrene her.) Svaret er JA, jeg har ridd, to ganger faktisk. Jeg har enda ikke begynt aa gallopere, men det kommer. Jeg kan innroemme at mitt ikke saa altfor gode forholdt til hester ikke er saerlig forandret (beklager til dere som trodde jeg ville bli heste-frelst), men jeg synes likevel det er morosamt aa ri, for det er en utfordring.


Her har vi meg paa hesten Gunsmoke eller "Gunny" om du fortreker det. Den er stoerre enn den ser ut!

Ellers bor jeg jo langt langt langt ute paa landet hvor luften er friskest, det er veldig vakkert her ute. Bladene paa traerne starter "to turn".
Dette er et bilde jeg tok for en uke siden da jeg satt paa the porch i 28 varmegrader og myggstikk paa hele kroppen. Legg merke til flagget som trofast henger paa flagstangen dag etter dag.



Skolen blir bare bedre og bedre. Har faatt mange venner, internationale og amerikanske, det er bare supergoey. Trives utrolig godt. Naa dropper jeg matte for de som har hoert mine klagerop om sykt vanskelig matte. Tar matte som privatist naar jeg kommer hjem, jobber med den norske matten gjennom aaret. Blir veldig glad hvis noen av mine smarte venner hjemme i Norge vil frivillig hjelpe meg litt i sommer! Ellers har jeg vel nevnt for noen, men veldig faa at jeg har faatt dramafag her. Tror faktisk det vil vaere nok til aa fortsette paa Nissen. Har sendt litt mail med Tord (raadgiver ved Nissen) saa haaper det ordner seg. Sykt rart aa si fornavnet til en som jobber paa skolen naa, liksom saa lite respektfult. Ellers kan jeg nevne at jeg fikk min foerste grade i dag straight A+, maa skryte litt i og med at jeg akkurat fortalte at jeg dropper matte. Saa altsaa fikk best i klassen paa engelsk vocabtest (med ord som: arrogate, acquisitive, conqeal, taciturn, reconnaissanse og noen fine ord i den duren som jeg aldri i mitt liv foer har hoert.) Fikk alt riktig paa proeven, som (maa nevnes) var en multiplechoice proeve, saa de andre i klassen burde klare aa score hoeyere. Digger m.choice.

Tenkte jeg skulle legge ved et bilde av the hall paa skolen (uten mennesker vel og merke, for har ikke tatt med kamera paa skolen enda, men det kommer.)

Vet ikke om dere ser bildene ganske blurry som meg (tror det er noe med skjermen), men uansett, det er et kors i enden av hallen. For her er det kors hvor hen du gaar paa skolen.

Dette er et bilde av meg og vertsbror med skoleuniformen. Dette er et lite detaljert bilde av min uniform, skal legge ved et bedre i et fremtidig innlegg.


Ellers vet de fleste av dere at det er homecoming game i morgen (det vil si amerikansk fotball kamp, stor greie), og homecoming dance paa loerdag. Skal proeve aa faa skrevet et innlegg naar helgen er omme om homecoming og alt det herlige jeg gleder meg veldig til naa. Kan legge ut bilder av kjoler og alt da ogsaa!

Take care,
Maren.

11 kommentarer:

Anonym sa...

omg maren, blir nesten misunnelig!! Høres ut som om du har det dritbra :D Hahaha, lættis å se bilde av deg på hesten og artig skoleuniform du har. Åååh, maren!<3 Virker som on du har glidd rett inn i dette; selv trengte jeg en god del tid på å komme over kultursjokket ! Fortell om maten, er familien din usunne (ehem...som min, har lagt på meg 10 pounds allerede...) ? Bor du HELT på landet eller har du naboer? Var foressten med en venninne av meg til en katolsk kirke sist søndag + youth group etterpå. Var en helt vill opplevelse, jeg var sjokkert lenge etterpå..hehe, tenkte på deg da, siden youth group'en var på -nettopp- en katolsk skole. Søt han lillebroren din ser ut også.

Og fortsett å skrive! Det er sykt gøy å lese, selvom noen av oss (kremt) har gitt opp bloggen sin ...! Vil gjerne prate gratisss med deg i helgen, er på camping med Travis (smoookin'), hvis du husker jeg fortalte om han etter den første campingturen(han har riktignok fått seg kjæreste). Anyways, er ikke sikkert jeg får service der vi camper :S

Masse og store og gode hisnader, hugs og kjerleik frå Indiana <3

Rikke sa...

ååå, jeg sitter i timen nå så kan ikke skrive langt. Men detter så sykt, du er der og jeg er her. Haha. Du skal på homecooming og du skal på amerikansk fotball kamp. Så gøy så gøy så gøy. Gleder meg til jeg får se kjolen, og bilder v deg og venner. Vil veldig gjerne se menneskene der. Men hittil var det utrolig gøy og se de bildene du la ut. Ikke dårlig, min Mara på ein hest. Ein stor hest. Bra du ser på det positivt. Visste denne familien ville være alle tiders. Hvordan er det å ri? er det mange gutter med skjegg der?
GRATULERER MED A+! Det skal du ha maren, utrolig bra:) Virkelig.
Hvordan er papa, fått snakka no pollltikk?
miss ya. Slettet det innlegget ditt på bloggen min, for den var litt slem. Men men.
:) Hilsen Rikke

T sa...

ÅH MAREN!!! JEG ELSKER DEG!! Det er helt fantastisk! Åh du har det bra! Og du har skoleuniform og den var ikke sånn STYGG skoleuniform som de har de fleste steder i england!! Det gjør meg kjempe kjempe kjempe glad at du har det så bra!!! Oppdater rett etter helgen!! JAA SAVNER DEG JENTA MI

Anonym sa...

å maren!
gøygøygøy er alt jeg har å si. Jeg stemmer for litt oftere blogging. Du trenger jo ikke skrive en hel stil hver gang. Du er søt i uniform! :D

Anonym sa...

Å jeg elsker å lese bloggene dine maren! og ekstra gøy med bilder:)
Nå ble jeg utrolig glad! Du kommer tilbake på nissen kanskje:D gleder meg allerede!
husker du i begynnelsen av 1 klasse, da hjalp jeg deg litt med matte og sånn... og hvis du synes det virket, så kan jeg sikkert hjelpe deg litt i sommer også;)
klarer nesten ikke å vente til du skal skrive om homecoming! og fortell også om hvordan shoppingturen var:)
jeg har bilde av deg og meg fra geilo som bakgrunnsbilde så det er alltid koselig å se den, da tenker jeg på deg!
<3<3

Anonym sa...

Maren! herlige bilder! (som rikke skrev), der er du i amerika, på high school, og skal på homecoming dance og game og skoleuniform og masse-mer-som-er-så-typisk-amerikansk-som-man-ser-på-alle-de-amerikanske-filmene. jaja. Du lever livet! jeg skulle skikkelig ønske det var meg. Den opplevelsen der er noe for seg selv.:)
jeg vil se mer bilder jeg og, så gleder meg til det kommer! :D

<3

Anonym sa...

Nå har jeg loka så sykt mye her at nå var det jammen på tide med bilder og nytt innlegg=D Hihi! Utrolig søte dere var i skoleuniformene deres! Haha! Og 6er i engelsk!!!! =D=D Dritbra!
JEg er SÅ utrolig glad for at du kommer tilbake til oss (ja, jeg regner med det) fordi det blir bare HERLIG:D Gleder meg til homecoming;D <3 <3

Anonym sa...

superpusi! :)
det ser ut som om du har det skikkelig bra (både bilder og tekst) og det er så deilig å vite! :)
du er SKJØNN i skoleuniform, og den cardiganen var jo egentlig litt kul? og, hvis du vil sprite opp antrekket kan du jo bare trekke skjørtet litt høyere opp, ikkesant! :) haha..
ååh! jeg vil høre om homecoming prom! det er SPENNENDE. gleder meg, gleder meg! take care, pena <3 glad i deg!

Anonym sa...

Åh Maren det er så bra å se at alt er bra!
Høres så sykt spennende ut!
Innleggene dine er skikkelig spennende, er innom her nesten hver dag og sjekker om det er kommet nytt.
A+ det er ikke dårlig, dritkult :)
Og homecoming, du aner ikke hvor mye jeg gleder meg til å høre om det :)
Kult at hesten ikke er for ille, og FANTASTISK at du kommer tilbake til oss <3<3<3

Anonym sa...

maren maren maren!
det er flott at du har det brabrabra.
ha det cool cool cool!!

rawr

Miriitz sa...

Så synd at jeg har sluttet med hest nå som du har blitt sånn hestejente;)
Have fun <3