mandag 29. september 2008

Awesome weekend!

...haha, awesome. Maa jo le litt da, moro ord. Folk bruker faktisk ordet i tide og utide. Har enda ikke brukt det i en serioes kontekst enda, men en gang var jeg skummelt naer. Foretrekker "that's neat". Naar jeg foerst har brakt ordet paa bane, kan jeg jo fortelle om en sang jeg har paa hjernen hele tiden fra et lokalt kristen band. I reffrenget synger de "God is an awesome God" haha! Da jeg hoerte den trodde jeg at jeg skulle doe. Dere maa hoere den en gang, kan finne ut hvem som synger den! Ellers er det et annet band her, som bare er fantastisk. Broren til en av mine gode venner her (som jeg ofte er med hjem) Anne Marie, er med i bandet. Det heter Annie in the water. Broren hennes er saa utrolig flink og ekstremt soet. Et aar eldre, og hver gang jeg er der saa henger jeg med en av dem. Dan spiller ofte enten piano eller gitar og synger. Han er helt fantastisk altsaa. Det er saa goey aa se paa han, for han er saa engasjert og spiller musikk med hele kroppen (praktisk talt.) Hoer paa noen av sangene deres. Mens han spiller ser snur han seg og smiler det nydeligste smilet, herlig gutt. Vi skal kanskje ta en roadtrip ned til Albany (New Yorks hovedstad) der Dan goes to college, dra paa konsert og bare ha en utrolig kul helg. Jentene planlegger ogsaa roadtrip til Canada. :)

Jeg kan fortelle litt om homecoming weekend, en perfekt helg.

Fredag: Kvelden of the homecoming game (Amerikansk fotball.) Rett etter skolen var det pepperally, det vil si at alle moetes opp i gymsalen og masse forskjellig underholdning skjer. De jentene jeg er mest med (rundt 20 jenter) hadde alle paa Senior '09 t-skjorter som tre av jentene hadde lagt til oss. Dette var skikkelig spennende og cheerleaderene did their thing og alle som drev med sport gikk ut paa gulvet osv. By the way saa har det seg saann at cheerleaderne ikke er spess populaere her, ikke saann som i filmer. Hadde halveis latterkrampe under halve deres flotte lille show, stakars en jente falt ned da hun sto i en pyramide aktig ting. Likevel synd vi ikke har saann high school sprit i Norge.

Alle jentene dro til Nina's, hvor vi spiste pizza og folk hadde laant jersey'ene til guttene paa laget som spiller. Noen tegnet de svarte merkene i fjeset, og alle hadde blaa oeyenskygge. Og for aa toppe det hele hadde vi cowboy hatter paa oss som hadde litt zebraprint et sted paa dem. FUN. Det regnet bad den dagen saa vi dro ogsaa til dunkin donuts (fabelaktig) og dyttet i oss donuts. Nam. Svaret er ja, jeg tror jeg har lagt paa meg...


Her er jentene aa heier paa gutta.

Loerdag: Mucho dresses, i mange farger. Gule, blaa, rosa, lilla, groenne, svarte, orange og roede. Stygge, fine, leo, blomster. Alt mulig. Kjoler er bare pure herlighet. Dere skjoenner kanskje at jeg sikter til the homecoming dance! Det var kult aa attend min aller foerste amerikansk high school dans. Foer vi dro til homecoming dansen var vi hos Kristin foerst og tok bilder, der etter dro vi til Pete's og spiste pizza med en liten gruppe. Da vi kom til skolen sto det to politikonstabler i doeren, disse fikk faktisk tak i et bytte i loepet av kvelden, en gutt vare ravanes full, han ble tatt med i haandjern ut igjenn.Vi gikk forbi og startet moroa. Danser de som i Norge? Dette er en katolsk skole, med nonner som omringer danselokalet. Vil det si at dansen er less dirty av den grunn? Snarere TVERT IMOT. Her snakker vi bare dansen med gutten bak jenta parvis (utrolig irriterende, for man kan ikke danse med noen omtrent, bare fordi det er saann teit date-opplegg.) Uansett jenta ved siden av meg danset saa dirty at jeg ville spy. Og jeg overdriver ikke. At one point holdt hun hendene paa dansegulver med rumpa i skrittet til sin "heldige" dansepartner. Det var doggystyle paa dansegulvet, ikke dans. Og nonnene gikk rundt i sjokk. Digget ikke dansestilen i det hele tatt. Men siden jeg hadde en Norsk gutt danset jeg med han mer normal dansing. Daarlig musikk ogsaa, men all together good. Der etter dro vi til Richard's party. Langt ute paa landet bor han, med masse telt i hagen (hvor mange sov over) og et partytelt i midten. Et stort baal var ved siden, koselig stemning. Alle drakk (minus bare meg omtrent) og en god del hasjet. Folk spilte drikkepingpong og snakket. Ingen musikk... Ble ikke der altfor lenge. Glad jeg ikke trengte aa sove der daa det var spying hele natten. Saa dro vi til Anne Marie, sleep-over. Skikkelig koselig. Da vi vaaknet dro jeg med Anne Marie's family til church. Synes det er trist aa gaa i katolsk kirke hver gang, for jeg faar ikke lov aa ta nattverd, dette finner jeg utrolig urettferdig. Saa hvis noen vet en god grunn for hvorfor det er sann vil jeg gjerne hoere. Etter kirken dro vi til et bakeri med jentene aa spiste frokost der. Sjokolade bagel til frokost er ei dumt. Var at the Zoo paa soendag ogsaa.


Pizza @ Pete's


Johannes og meg (her har alle kroellene jeg hadde slitt for aa faa, falt ut etter aa danse.) Kan legge ut flere bilder ved en annen annledning av alle sammen (ligger noe paa facebook.)

Vet at jeg skriver mye naar jeg skriver og sikkert dritkjedelig aa lese alt, men naar jeg foerst faar tid skriver jeg litt i steden for aa maatte komme meg inn paa denne trege internetten ofte.

Maren.

13 kommentarer:

Anonym sa...

keep up the good work!!! Det er IKKE dritkjedelig å lese bloggene dine, Maren ! Som du kanskje har skjønt har jeg gitt oppbloggskrivingen litt....
Stå på! Høres ut som om duhar det dritbra ^^
henri

Anonym sa...

Fettttt(uten h) innlegg maren, i trives. Høres ut som du har the time of your life;) Fine bilder. Du kler uniform. Hvor mye har du lagt på deg?:P Du har jo litt å gå på da, men spis litt vitaminer!:P Søt han norske også;) Skriv på face:) Love u sis<3

dina&andrea sa...

han var pen.
og du var pen.

så gøy! homecoming! :D

det er ikke kjedelig!
- dina

Anonym sa...

AWESOME !
savner deg Maren<3

T sa...

DET ER IKKE DRITKJEDELIG Å LESE ALT!!! DET ER FANTASTISK!!!!


JAA MAREN

Anonym sa...

jo det er jævlig kjedelig å lese ass. faen maren kan du ikke korte litt ned. ikke alt er så jævlig interessant. Neida søta! haha. Det er spennende:D
så gøy med dans. dere var pene.
gleder meg til mer nytt.
:)

Anonym sa...

Tre ord:
gøy gøy gøy!

- og to til:
savner deg <3

Anonym sa...

morroooo!
han var søt.
du er der og vi er her, det er rart.
savner deg!

Anonym sa...

Spennende lesing :)
Vurderer selv å ta et år i USA til neste år, så kjekt å lese litt om hvordan det er der bort ;)

Anonym sa...

maren!:D Jeg var i new york city i høstferien! så tenkte jeg, aha, nå er jeg ikke såååå langt fra maren, haha:P fremdeles moro og lese om hvordan du har det! virker som du koser deg der borte, og det blir jeg glad for å høre! fortsett å skrive:D masse klemmer fra stine marie<3<3

Anonym sa...

Å det høres så gøy ut! Koser meg skikkelig når jeg leser bloggene dine:D
Gleder meg til neste!
Og til å se flere bilder;)
Kos fra Emilia<3

Anonym sa...

Dritlættis hvordan de tar av i helgene etter en streng skoleuke, hehe. =D Jeg blir så glad av å lese blogga di! Høres ut som du har det dritschpaa! =) Looking forward to en konversasjon på Skype en gang. Synd at tiden er annerledes der borte; jorda skulle vært flat sånn at alle sov og var våkne samtidig så kunne vi snakket på Skype mer conveniently. Og en kommentar til de glosene: Syyykeste jeg har sett! Nært perverst, men hva betyr de nå? =) Klemmer fra Hansemannen i Ozlo. <333

Anonym sa...

Heisann, maren så flott å høre at du trives:) sangen Our gos is an awsome god er med Kirk franklin. har også hørt den:)
gøy at du skriver Maren, klæm klæm<3 koos deg masse