mandag 8. september 2008

New York

Joda, så kom den dagen jeg har ventet på så alfor lenge. Jeg har fått vertsfamilie. Jeg er ikke spesielt glad egentlig, men det er vel fremdeles et sjokk for meg. Som dere kanskje legger merke til er datoen i dag 8. september 2008. Ja, det er veldig sent å få familie. Over og over igjen forteller jeg meg selv at "det er bedre sent enn aldri." Om det er noen som leser dette blogg innlegget, som skal reise på utveksling neste år, ønsker jeg at dere skal tenke nøye igjennom hvilke organisasjon dere skal reise med til USA. Jeg har stolt blindt på at Speak skulle fikse et helt supert år til meg og holde det de lover, men de klarte ikke å holde et eneste av løftene sine. Jeg skulle være med på et public high school opplegg, noe jeg så veldig frem til, men som nå blir det private high school år. Dessuten har de brutt alle tidsrammer de selv satte. Dette er bare for dårlig.

Nok om Speaks talentløshet, for Speak har faktisk enda ikke klart å plassere meg. For jeg har fått vite alt jeg vet igjennom host mom, som sendte meg en mail tidligere i dag. Hun virker veldig søt. Familien min består av Tonya (vertsmor), Mike (vertsfar) og Lance (vertslillebror på 9år.) De bor i Watertown, New York. Familien i seg selv virker veldig bra, men en av deres interesser er riding. Hester er min store frykt, så dette blir et veldig spesielt år jeg har i vente. Ellers har som om skolen jeg skal gå på ikke drama, derfor vil jeg prøve å komme inn på Elvebakken 3 året. Ganske trist, men får gjøre det beste ut av det.

Ellers vet vet jeg kanskje lite enda, men håper Speak gir meg informasjon i morgen, og en flybillett, så kan jeg endelig få startet utvekslingsåret jeg har drømt om så lenge. Speak skal ikke få ødelegge det! :)

Her er noen bilder av huset og familien (og hesten deres! Og en hund.)







Maren

9 kommentarer:

dina&andrea sa...

Hei!
De virket søte. Hvertfall moren.
Og hester er gøy. Jeg ville vært glad for akkurat hestene. Men uansett. New York er jo dritfett!!!
Tror jeg.. Håper det.
:) klemmm

Anonym sa...

Nå har du endelig fått dem;D Og det ser jo så søte ut alle sammen! Faren er litt av en horserider^^ Haha! Men altså hestene er bare et tillegg som du ikke trenger å bry deg om:D Hihi! Du kommer til å få the time of your life uansett! Føkk hestene! Glad jeg fikk sett deg før du reiser da, men det er jo fryktelig trist at det er nå plutselig.. men KOS deg masse der borte!!! =D=D Villt glad i deg<3

Anonym sa...

Dette blir bra ;)

Anonym sa...

Nei, fader! STøgge speak skal ikke ødelegge! =D Dritkjipt at de ikke har drama, men jeg tror du holder ut. Når du komme hjem komme du til å være en vill hezztebabe. Null stress! Du kommer til å få det jævlig fett! Gleder meg til Skype-samtalene =D

Anonym sa...

Så utrolig bra, Maren! synd du ikke kommer inn på Nissen siste året, vi kommer til å savne deg! Ha det herlig!
Klem <3

Gyda sa...

Åh Maren!
Skjønner all frustrasjon du må ha båret på! Har tenkt så mye på deg altså.
Så gratulerer :D Endelig!
New York må være så kuult da! Huset så kos ut. Og familien så søt ut, og hester er ikke det aller verste man kunne komme borti. Tenker du syns det er litt gøy etter hvert ;) Håper jeg hvertfall!
Godt å tenke på at du endelig får kommet deg av gårde, men maan som jeg kommer til å savne deg! Gjør det allerede.
Og så trist du ikke får komme tilbake til oss på Nissen.
Glad i deg lille venn (jeg hadde følt meg litt liten hvis jeg skulle ut i den store verden et helt år :p)
Kos deg Marenmin<3

Anonym sa...

Så ikke bloggen din før nå. Gratulerer for tredje gang eller noe med familie! Du har vært sykt uheldig frem til nå, men nå snur uløkka! De ser bare kjempesøte ut. Hus på landet, ha?? Er det cornfield jeg ser i bakgrunnen der? Han lillebroren din kan bli en pain in the ass, hahaha. Du blir storesøster, wow... Naboene mine har freakin kuer, men tror ikke utvekslingsstudenten deres merker noe til det (selvom det er litt annerledes med hester). Detta blir bra! Blir det juleshopping i NY for deg da ? Åh, mareen ... Håper du ikke har glemt Hawaii helt ;D
- Henri

T sa...

Åh Maren! Dette høres skikkelig bra ut!! Jeg vet du hater hester og dyr og sånt, men det kommer du til å klare å leve med helt fint! Dette var ikke helt Arizona, men det funker alikevel :)

Forresten jeg hater Speak og har lyst til å banke dem for at du har vært så stressa fordi de har vært drittunger.

Jeg kommer til å savne deg masse masse masse Maren! Du er så søt og snill og grei og Thea digger digger deg, og thea det er meg. Forresten jeg fikk jobb på Kiwi idag wehey!

Engelsken din kommer til å bli kjempebra, ikke stress!
Jeg er kjempeglad i deg Marencio. Og ha en fin reise selvom den kommer til å bli litt tøff for det kommer til å bli litt trist og jeg vet alt om lange, triste reiser og det kommer til å bli tøft- MEN du kommer til å klare det.

JEG ER GLAD I DEG. Klem Thea

Anonym sa...

Detta blir gøy!