lørdag 13. desember 2008

Friday night

I går var en skikkelig gøyal dag. Ikke skoledagen så mye, men alt etter det. Etter skolen we went tanning. Det var utrolig digg. Ja, jeg vet at jeg egentlig ikke liker å ta solarium, men vil ikke være den paleste på hele ballet i dag. Brittany skulle på jobb, så hun droppet meg av at Jake's (kjæresten hennes, og en god venn av meg.) Jake har to foreign kids (det er det man blir kalt i disse trakter), Marc og Ohrid. Så dro vi til kjøpesenteret, hvor kinoen befinner seg. Det var nemlig et foreign party arrangert av skolen, så de skulle betale mat og kinobillett. Siden som dere sikkert har skjønt er ikke utvekslingsstudentene så utrolig åpne og hyggelige, så Jake lurte på om jeg ville ha han med dit, og jeg svarte selvsagt "YES!" Vi skulle alle ha med en gave for $5, så jeg kjøpte en film. Av alle ting man kunne trekke fikk jeg den beste gaven i verden...
Jeg fikk mitt helt egne Old Spice cologne og deodorant sett, for males and Maren.
Jake er heller ikke så god venn med utvekslingsstudentene, så vi så Madagascar 2 alene (seriøst, det var bare to mennesker til i hele salen.) Det var ekstremt lang reklame, UTEN lyd. "Didn't I tell you that this is a silent movie?" spør han meg, og jeg blir helt sjokkert. He cracks me up for å si det sånn. Høres ikke morsomt ut, men trust me, det var det. Jeg likte filmen, for jeg hadde hatt latterkrampe hele dagen. Vi spiste på Subways etter på, for så å dra til Petzone, hvor vi tok ut en liten hundevalp og lekte med den. I dyrebutikken møtte vi en gutt som Jake kjente, han hadde visstnok hatt en norsk kjæreste før. De to setningene han kunne var "jeg vil ha deg" og "jeg vil ha sex med deg", lurer på hvordan jente kjæresten hans var?
Jake og kidsa hans kjørte meg hjem.
Og like etter kom Brittany hjem fra work, og vi dro til Amanda. Amanda hadde et Secret Santa Party, for noen av senior jentene. Et Secret Santa Party fungerer slik at alle trekker et navn en uke i forveien, og de skal kjøpe en gave personen på lappen. Du skal ikke vite hvem din Santa er, derfor Secret Santa. Legger ut noen bilder fra the party. Kommer kanskje flere senere.

Amy og Amanda :)
Anne Marie og Katie, med Katies nye skjerf.

Kate, Kathleen (med heftige tøffler) og Maggie

Meg, Katleen og Kristin, looking loka liksom.

Meg med min nye hooded genser og nytt pelskjerf, som jeg fikk av Anne Marie. Fikk i tillegg et superkoselig kort.
Brittany med sin nye t-skjorte (hun elsker også Twilight) og cap.
Nina og Michaela :D
Maggie og jeg med nye skjerf.
Søte Nina med alkoholfri vin.
Etter vi dro fra Amanda's i 12-tiden, dro Britt og jeg til Nico's, hvor Matt og Jake var. Nico (som brakk tåen i går:P), Matt og jeg så på tv, mens Britt og Jake spilte sjakk. Haha, sjakk av alle ting da. Vi dro en tur til Wendy's Drive-through og kjøpte oss mat og dro tilbake. Vi snakket og hadde det koselig.
Britt og jeg kom hjem i halv 2, 2-tiden. Utrolig deilig å ikke måtte stresse med å bli hentet av ex-vertsmor som alltid er sur lenger. Har det utrolig bra i mitt nye hjem. Føler meg skikkelig hjemme her, selv om det nærmer seg jul går det veldig bra. Har utrolig mange gode venner som det føles helt naturlig å henge med, så er skikkelig glad jeg er her. Folk flest her er som folk hjemme, bare at de snakker på engelsk og kan kjøre bil:) Digger stedet, selv om det er hardcore kaldt og masse snø. Mennskene er best.
Litt senere i dag skal jeg på ball. Det blir kos. Ingen av seniorene tar seg dater (fordi det er junior christmas ball), utenom de som har kjærester. Jeg har sprayet meg med min nye cologne, så jeg er all set.
Ha det bra, kjære nordmenn.
-Maren.
Kommentar tips:
har dere juleball hjemme? Skal dere ha juleparty? Har du selv tenkt til å dra på utveksling? Spør eller skriv.

7 kommentarer:

dina&andrea sa...

Du fikk jo kul gave!
Jeg likte genseren og skjerfet jeg. :)
Vi skal kanskje ha juleball. Eller ball, med Etterstad vgs. Det kan jo bli så som så, men jeg stiller opp og gjør mitt beste for at det skal bli en aften fyllt med haraball og gøy!

Her er det sinnsykt mye stress, og vi får ikke noe fri før ferien er ordentlig i gang. På torsdag hadde vi julekonsert med skolen, som var vellykket og fin. Mamma og mormor ble såklart nesten rørt til tårer.
Når sopranene går up in the sky på deilig er jorden, tar Kampen kirke av for å si det sånn!

Nå skal jeg ut. Ane, Hanna, Andrea og Rikke er i Hemsedal på revytur.
Ha det fint. :)

Anonym sa...

Skype er fett, du er cool. Ball blir gøy;) Snakkes snart:) <3

Anonym sa...

Ja, vi har juleball... men det er laaame! Skikkelig lite mennesker og ingen underholdning eller noen ting. Hvordan får de det til å bli såå populært i USA?

Og Ja, jeg skal til USA neste år!:D

Anonym sa...

Vi skal ikke ha juleball, men nyttårsball blir det ;) på et fint sted, håper jeg. har vært på holmenkollenrestauranten og sjømannskirken de to siste årene, hvis jeg ikke husker feil.

Haha. Digg at du har snøen der borte, for her regner jeg med den forsvinner snart. Det svinger så mye rundt null at jeg blir sjøsyk! ;) Kos dæ, søtah!

Anonym sa...

Som Hans sa, vi skal ha nyttårsball :D

Secret Santa hørtes gøy ut!
Liker det når du skriver lange innlegg :)

Anonym sa...

:D
så gøy mara <3
å dere har det utrolig koselig høres det ut som!
Du har fått så søtt språk maren:D
Glad i deg jenta<3

Anonym sa...

Blæ. Jeg sitter i time og skal egentlig skrive mappetekst 4 OG utkast 2 av mappetekst 3. Stresser meg i hjel. Samfunnsfagprøve etterpå også... Kan man ikke få lov til å ha det litt chill siste dagene liksom?
Hm, nei, du vet Nissen. Ikke noe ball her. Kjipern, men med 90% jenter er det ikke sikkert det hadde vært så artig heller...
I dag regner snøen bort :(
Savner deg!