mandag 8. desember 2008

Skoleuniform - kult på film, dritt i virkelighet

Jeg har aldri vært helt forelsket i skoleuniform ideen. Det å kunne stå opp hver morning å velge ut et søtt antrekk er ikke stress i mine øyne. Her er det bare så mye man kan variere. Jeg har to cardigans, en royalblue, og en grå. Man kan også ha en slags pullover genser, men passformen er ikke så fin. Det finnes alltid i tre farger: hvit, blå og grå. Skjørtet er alltid grått. Det skal være knehøyde, men alle har sydd det opp (inkludert meg.) Noen jenter har sydd det opp altfor mye, de sitter på deres bare rumper på stolene. Det er disgusting. Mens andre burde så absolutt ha sydd det opp, og blender seg godt inn med Nonnene. Ellers kan vi bruke strømpebukser på vinteren, jeg gjør det allerede nå, for det er noen minusgrader hver morning. Folk flest går fremdeles med strømper til knærne bare, syke syke mennesker. Man må ha solid hvit, rosa, gul, blå, IKKE grønn, rød eller svart skjorte på skolen. Du har også valgmuligheten til å bruke gensere med høyhals, men da må du bruke cardigan over, for ellers er det for casual. En streng regel: TUCK IN YOUR SHIRT! Om du ikke gjør dette er det restrickted (du mister fritimer og kan ikke gå til biblioteket i studyhallene)
Du kan gå med sko som er solid svarte og brune og enkelte andre farger. Du skal ikke gå med ballerinasko, mokasiner (jeg gjør det, men mine er sorte så Sister har ikke catchet meg enda), sneakers eller sko med hæl. Folk får restickted pga dette hele tiden, også pga feil farge på sokker. De har visst et forbud mot hårbånd også, for det kan vist bety spesielle ting med spesielle hårbånd. Jentene bruker hårbånd hele tiden, jeg har ikke fulgt den reglen i det hele tatt. Vi kan bruke en del smykker, så lenge de ikke er veldig utagerende. Jeg bruker mye smykker for å variere antrekkene.
Det jeg liker minst med school uniforms, er at vi ikke kan bruke jeans. Jeg elsker jeans. Misliker sterkt skjørt. Skal kanskje bytte til meg et kilt-skjørt, det er søtere enn dette shtøgge skjørtet. Dette skal bli en kald vinter. I natt var det -20 grader ute. Kill me.


IHC, baby. Oh yeah!

-Maren

9 kommentarer:

Anonym sa...

oh my låård, Maren! jeg elsker det!
la meg komme på besøk og låne skoleuniformen din :D
jeg vil også ha skoleuniform og eksprimentere!
dette er ikke en spøk.

Anonym sa...

MAren, du er lekker!
Og skoleuniform ser kjipt ut, men det høres morsomt ut at folk på en måte kan utagere med hårsstrikker. :P Lættis!
-20?? Her svinger det rundt null. Åh, skulle ønske vi fikk litt av minusgradene dine :(

Anonym sa...

Fy søren! S-T-R-E-S-S! xD

Anonym sa...

Ta bilde av skolen!:D

Anonym sa...

hahaha ! skjønner godt hva du mener.. selv om du ser ganske så søt ut(:

dina&andrea sa...

åå!
det var gøy! :D:D

jeg syns det høres gøy ut. idéen.
men jeg skjønner at det kan bli kjedelig i lengden, og med teite passformer og alt.

men liksom. skoleuniform skjørt, strømper & t-skjorte / genser kunne vært bra.
hvis du kunne hatt egne jakker over osv.

så gøy at du blogger mere!
håper du har det fint i ditt nye hjem.

Anonym sa...

åå, uniformen og det du sa om legge opp, minner om Gossip girl. Du var fin med uniform, men høres kaldt ut om vinteren! :)

Anonym sa...

Hihi søta<3

Anonym sa...

Lættis innlegg, sis:)