tirsdag 28. oktober 2008

Det snør, det snør, tiddelibom

...ja, det er det det gjoer, tiddelibom. Naa snoer det mye mer enn foer, tiddelibom og huttemeitu. Jeg er ikke klar for vinter, faar litt angst siden dette aarets foerste snoefall og in my opinion er det altfor tidlig. Jeg er fortsatt i augustmodus i hodet, er virkelig ikke forbredt paa den kaldeste vinteren jeg noen gang har maatte gaa igjennom. Det er vanlig med -30 grader her, det er helt sykt. Gjett hva jeg MAA gaa med til skolen? SKJOERT! Hvordan er det mulig i 30 kuldegrader? Fortell meg det, ullstroempebukse er en ting, men 30 minus grader da, mann!
Naar snoen kommer foelger julen like etter, grugleder meg til jul. Men thanksgiving der i mot GLEDER jeg meg til. Da skal vi opp til vertsmoren min sine foreldre 1,5 time herifra. Det skal vaere 6 gutter der paa min alder og et aar eldre. Vertsmor sa at de alle er skikkelig good looking og snille. Hun er synes de fleste bare er OK, saa jeg tar hennes ord paa det. JIIIHAAAA (mitt nye cowgirl-skrik) Fridager pluss gutter, hva er vel bedre enn det?
Andrea, naa skal jeg fortelle deg hvordan jentene er her du...
Noen er veldig, og da mener jeg veldig... sluts. Spesielt en, nevner ikke navn i tilfelle noen av dem tilfeldigvis kommer over bloggen min, men en jente som har vaert paa jordomseiling paa kun en maaned. Det er en asiatisk amerikaner som flyttet opp hit dette aaret, som har en ting for utvekslingsguttene. Hun har rota med dem alle, en real jordomseiling. En tysk venn av meg her, Marc, hold rundt meg under en football kamp hvor det var utrolig kaldt bare som venner. Hun gikk rundt aa kalte meg the norwegian slut. Hyggelig da. I dag under lunsj, satt hun paa samme lunsj bord. Hun sparket bene mitt under bordet og viste tegn til en annen jente og viste liksom at hun ikke likte henne og smilte til meg. Hva skjer med falskhet? Den ene dagen er jeg hore, den andre er vi BFF? Skjer ikke. Hun er vel den jenta folk reagerer mest paa, for hun er ekstrem. Ellers har jeg begynt aa like mange av de jeg ikke var fan av den foerste tiden. En jente i min US history class er typisk "jeg trenger oppmerksomhet"-jente. Hun og en av cheerleaderne her (som har et av skolensverste horerykter paa seg) proever aa leke dummere enn de er. "Where is Norway? Is that the country that is over the big thing over the US? Noooo not Canada, the other big thing..." tre minutter senere "Is it called Grayland? Nooo Greenland? I can't remember" saann fortsetter cheerleader jenta. Den andre gaar alltid frem og ser seg i speilet og tar paa haandkrem hele tiden. Get over yourself sier naa jeg. Forrige uke begynte jeg aa like henne mer, for vi satte oss og snakket, hun er egentlig veldig koselig. Cheerleaderne har jeg ikke saa altfor mye til overs for, de er saa unge uansett. Bare en senior er on the squad, og hun liker jeg veldig godt. Jentene her, i alle fall de jeg omgaas, er som regel veldig like dere, morsomme og smarte. Folk varierer her akkurat som hjemme for det meste.

Naa har jeg snoedd ned.
Maren.

Helgens bilde:

Vertsbror og vertsfar med vaart splitter nye dolokk!

7 kommentarer:

T sa...

Jeg er nørd. Klokka er ti på halv 8 om morran på en onsdag og jeg stod opp for en time siden.. men UANSETT. Det jeg skulle si var:
DET
SNØR
HER
OGSÅ.
Denne morgenen våknet jeg opp til et lett fall. Scary eh? Jeg tror nok din snø kommer til å bli ettersomvintern din hørtes litt røffere ut enn norgesvinteren, men tenk at det faktisk snør i Norge også nå!! Kjipt å høre om slutsa og cheerleadsa som er dumme, men de er det jo bare å heve seg over :) På thanksgiving er jeg i London med DanDan så da skal vi prøve å finne et sted som har thanksgivingmiddager. Det blir kozz. Men din blir sikkert veldig koz fordi du får flere gutter enn meg.

Ok, da gir jeg meg- det er tross alt bare en kommentar man skal skrive her egentlig.
Du er vakker,
jeg elsker deg!
Det blir gøy når
du kommer hjem
til meg.

JAAA!!!! xoxoxox

Anonym sa...

i dag var det første snøfall her i oslo også. det har snødd i hele natt og snør fortsatt. ryktene sier det skal smelte i ettermiddag, men det er jo veldig kos med snø. minner meg om filmen jeg har på den gamle mobilen min hvor du går oppover bakken og morer deg (og meg). jeg blir så berørt av det du forteller meg om jentene der. skulle virkelig ønske jeg kunne være der og se hvordan de var(på ekte!!). høres ut som en high-school film. om en halvtime skal jeg løpe kooper/cooper testen. gruer meg litt, men gleder meg til å bli ferdig. Ellers har Daniel bdag i morgen og jeg har O.D dag i morgen også. Jeg og Rikke skal selge boller i byen og se om vi får noe for det. Apropos O.D! Jeg/Mamma kjøpte boller av johanne (hovin) på hasle t-bane stasjon i dag. søta jojo. utrolig spennende med thanksgiving! turkey with stuffing! kunne du postet et kart av USA med en prikk der du bor? må få det inn i systemet.
uææ du er i USA!

Anonym sa...

Herregud, sparket hun deg i beinet? Så patetisk. Jeg klarer ikke slutte å le.

Jeg ville satse på 2, nei 3 ullstrømpebuksker jeg.

Det er så gøy å høre om alt, men forsatt sykt at du er i usa.

Nå har snøen blitt til litt sørpe, men jeg tror det ikke er så mye igjen imorgen.
savner deg søta!

Anonym sa...

Personlig misliker jeg sånne jenter, men opplever dem ikke ofte.
Den vintern kan bli FARLIG! De må da kunne gi dere tillatelse til å gå med noe annet enn skjørt når det er glokaldt ute. Mødrene deres. Uansett, det er koselig å se at du er integrert. =) It warms my heart. Kos deg masse på Halloween!

Anonym sa...

Oioi.
Det var gøy å lese, om the girls.

Og til din (& Andreas) informasjon, går Jojo nå på skolen min, og der er hun seg selv lik.
Men jeg setter pris på Jojo.

Hvordan er det å gå med skoleuniform egentlig?
Dette har vi jo vært gjennom i engelsktimene mang en gang, fordeler og ulemper ved skoleuniformer. Men fra en insider, hva føler DU?

Det var mitt spørsmål fra meg til deg.

Anonym sa...

Her er det fortsatt snø:) er det det hos deg også?
trodde ikke det skulle komme snø hos deg, men har nok ikke fulgt godt nok med i geografitimene... hjelpes nå høres jeg nesten ut som en av cheerleader jentene dine:P
huff, hvis du får lov så synes jeg du burde ta på gode, lange, varme nikkersstrømper:) gjerne flere par oppå hverandre!
gutter er gøy! du er heldig!
thanksgiving du, det høres spennende ut!
ekkelt med slut jenter! og teit at hun kaller deg det... hun var sikkert skikkelig misunnerlig:O
så søtt med dolokk glede:)

<3

Anonym sa...

ÅÅÅÅ det var fint!!!!

snø snø snø snø!