lørdag 8. november 2008

Første skoledag minne

Satt og tenkte på hva det er jeg husker fra aller første skoledag her i USA, så kom jeg til å tenke på dette...
Sånn ser homeroomet vårt ut.

Som dere sikkert skjønte sitter jeg hvor det er en rød runding rundt. Dere legger kanskje også merke til at pulter og stol sitter sammen (og at pulten er kjempeliten, men det er ikke et poeng i historien.) Så hver morgen hører vi på bønnen over the speaker og vi sier the pledge. Vi stiller oss når bønnen leses. Første skoledag kommer lille, nordmannen, Maren. Hun tenker hun vet hva hun skal gjøre, og følger det de andre gjør, så da de skulle stille seg opp klarer selvfølgelig Maren å snuble. Hun faller på gulvet, og personene ved siden av henne ler og sier "What are you doing down there?" Kjempeflott første inntrykk. Hun kommer seg opp, illrød i fjeset. Hun gleder seg virkelig til morgendagenens homeroom.
Maren.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så gøy at du viser hvordan det ser ut. har alltid ville sitte ved en sånn pult! sånn har de i mean girls også. nå har jeg kommet hjem fra skolen, gjør lekser og ser på hotel cæsar. savner du norsk tv? eller ser du på tv der borte? en liten rapport fra oslo: på mandag var det utklednings revyfest med steinerskolen og elvebakken. det var kjempekoselig. jeg og rikke var pelle og proffen. i dag dro mamma til spania, så jeg er alene hjemme til lørdag. deilig. i dag skal jeg lage pasta med kjøttboller og tomatsaus. Håper det går bra med deg på skolen og alt sånn. tenker at jeg har det ganske vanskelig til tider, men så kommer jeg til å tenke på at du har det like vanskelig som meg - bare på engelsk! savner deg maren.
:)

Anonym sa...

hahahah ! åå Maren . hvor typisk er det ikke ? det måtte nesten skje før eller siden da:P
fantastisk bra historie(:
klemmur<3

Anonym sa...

ÅÅå nei nei! Første dag, verre kan det jo ikke bli!?
Men virker som du kom deg bra over det da. Du har jo fått venner etterpå :)
Fint å se at det ikke bare er Norge som har stygge rom på skolene! Men det er kanskje ikke så ille heller?
<3

Anonym sa...

maren : ) leser bloggen din hele tiden. savner deg. neste år er det kragerø, og oss to.

hugs and kisses, maria

Anonym sa...

haha stakars deg!
så gøy å høre fra skolen:D
rart med sånne stolpulter:O har jeg aldri sett før...
savner deg<3

Anonym sa...

hei maren!

heia maren du er tøff!
du er best i buksedress!
i tillegg er du fresh!

vierovertrøtte,mengladidegforde!

Anonym sa...

Haha.Lættis, ass =D Maren, du får meg til å le selv om du er så langt unna. Det sier litt om hvor morsom du er og hvor stor kraft vitsene dine har. :) Uansett, sånt skjer alltid med den jenta som har hovedrollen i en sånn americans teenager movie, så det er jo litt kult å tenke på! Skjebnen vil at du skal lykkes som skuespiller =D

dina&andrea sa...

Haha. Falt du, så lang du var, på gulvet?
Uffda.
Det var supergøy og koselig å snakke med deg på skype på fredag. Var ikke noe gøy å dra da, der du satt og hadde fint hår med Antonio ved din side.

Nå har jeg tentamener hver dag denne uka. Håper du har det fint.
Er det ikke prom snart, også? :D