tirsdag 18. november 2008

Her hair reminds me of a warm safe place

Hello, hvordan går det der hjemme i fedrelandet?
Jeg har egentlig utsatt dette innlegget en stund, men som noen av dere vet har jeg det ikke helt superdupert i familien akkurat nå. Det er mye smågreier og noen større ting, som jeg helst ikke vil gå inn på her. Jeg synes ikke det er riktig mot familien å skrive mye om det her, men skriv en mail (marenks@hotmail.com), så svarer jeg gjerne. Tror jeg kommer til å bytte familie i løpet av en måneds tid, om alt går som det skal. Brittanys familie sier de vil ta meg inn, men det er noe feil med vanntilførselen deres for øyeblikket, så de vil ikke ta meg inn før det er ordnet. Så jeg vet ikke helt når ting vil skje, men jeg skal holde dere oppdatert. Nå er jeg hos Brittany, for jeg trengte å gjøre litt skoleting på internett, og hjemme kan jeg ikke fikse det. Skal sove her i natt, det er digg, for det er nærme skolen og sivilisasjonen. En av grunnene for at jeg ikke har orket å ta det opp er fordi det ikke er sånn veldig drastisk, men mange små ting gjør at det blir vanskelig å bo der. Har det heldigvis kjempebra med alle vennene mine her, de er veldig støttende, så de gjør sånn at jeg ønsker å bli.

Kan jo slenge med en god nyhet mens jeg er i gang. I går kom mange bort til meg og begynte å gratulere meg. Jeg ante ikke hva det var, og Little G (en asiatisk utrolig kul jente) kommer bort og forklarer at average listene har kommet opp fra første termin. Det har seg sånn at jeg var den i Senior class med høyest snitt. Det vil si at jeg var en av de fire high honor roll, det er veldig bra. Følte meg ikke helt bra med det da, pga det faktum at jeg ikke tar matte, som mange andre gjør. Uansett, fikk 97 (og et eller annet) i snitt, 100 er best, men mer eller mindre umulig. Vet at det har mye med fagene mine å gjøre, men vet du hva? Jeg hater at jeg ikke bare kan være stolt av det, for jeg har gjort det utrolig godt i de fagene jeg trenger for å komme tilbake til Nissen i tredjeklasse. Det burde ikke ha noe med noen andre å gjøre. Forresten, tror jeg kommer tilbake til Nissen ja, det er det Tord (rådgiveren) har gitt uttrykk for.

Ellers vil jeg bare si at jeg håper alle som leser legger igjen en liten kommentar, trenger ikke være en roman, men det er kjedelig å skrive når jeg føler at ingen leser. Har fått inntrykk av at det er for det meste folk jeg kjenner som leser (eller kommenterer i alle fall), men føl deg fri til å legge igjen spørsmål eller kommentar om du er en fremmed som enten skal på utveksling eller bare lurer på noe generelt. Blir også glad om venner og bekjente gir en liten update her og der, om det er melding, brev, mail, kommentar eller facebook. Vet mange gjør det allerede, og takk for det! :) (blir like lykkelig hver gang et brev ligger i postkassen)

Jeg har hatt sweet child o' mine, av Guns N'Roses på hjernen i to dager i strekk (det forklarer overskiften.)
Maren.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann Maren, leser fast bloggen din=) og må innrømme at jeg kanskje ikke har vært veldig flink til å svare. utrolig spennende å høre om hvordan du har det. virker som noen utrolig flotte venner du har fått deg. Så fortsett å blogg=) trist at det ikke klaffet med familien da... men håper ikke det skal ødelegge året ditt klem klem fra Ragnhild<3

Anonym sa...

Hei. Nå fikk jeg dårlig samvittighet æltså:P Skal sende brev woops. Men du får jo snart noe moro av meg da:D Hehe. Men skal få eirik til å laste ned skype jeg så blir det bra. Vi kan snakkes i neste uke eller noe. Har første eksamen på fredag:| Masse masse gratulerer med de flotte karakterene dine, du skal absolutt være stolt av deg selv:D <3

Anonym sa...

så flink du er maren!! du må absolutt være stolt! :D
dumt det med familien, men får håpe at det blir bedre når du flytter !
i morgen har jeg spansktentamen.. tror ikke det går helt superbra, men vi får se!
kos <3

Anonym sa...

Off, så kjedelig da... Tenker på deg!

Anonym sa...

Shiit! det er bra da! beste på trinnet! :D

Anonym sa...

Marra marra!
Du er jo så flink, så klart du skal være stolt. Men dette har jeg sagt før, jeg sa det bare igjen for å kommentere. keeg re gej

Anonym sa...

sweet child o mine!
jeg leser alltid.
og det er gøy.

Anonym sa...

JIPPI!!!!!!!!!
du skal bli adoptert (:

Miriitz sa...

Maren? fortell!
Send eg en mail?
Så bra at du kan komme tilbake til Nissen;)
du er så flink!
Håper alt ordner seg!

T sa...

Jeg skal sende deg brev og fortelle deg om stuffz herifra. Jeg skal gjøre det akkurat nå faktisk!

Anonym sa...

jeg syns det er fantastisk med karakterene. måtte si det til mamma også. herregud så flink du er! jeg savner deg, jeg.
tenker masse på hvor gøy vi hadde det på sandefjord i vår/sommer og gleder meg til neste gang vi drar sammen på jentetur.

<3

Marte sa...

Fin blogg : )

Jeg lurer litt på hva som var det som fikk det til å bytte familie? Føler seg jeg har så lite å sammenligne med, når man skal finne ut om familien er "bra nok" eller ikke..

Du finner mailen min på bloggen min, om du heller vil svare der enn i full offentlighet ; )

På forhånd; takk for svar : )

Anonym sa...

Dette med familien hørtes ikke bra ut :(
Håper ikke det går utover alle de andre opplevelsene rundt deg!
Ellers er jeg sikker på at disse karakterene har du lov til å være stolt av altså, gratulerer. Sykt bra Maren <3
Men vi vet jo alle fra før at du er flink :D