lørdag 8. november 2008

Litt om livet her i uniten

Hans, skal prøve å besvare spørsmålene dine så godt jeg kan. Takk for kommentar by the way! :)

Mat:

La meg demonstrerer med et visuelt virkemiddel - kostsirkelen (liker sirkelen bedre enn pyramiden) Hvis normale mennesker spiser litt av hvert, spiser average Joe mest fra det røde. Alt som er glasert i sukker, neddynket i smør og rullet rundt i ost er tiltrekkende for mange. Ja, jeg er veldig glad i alt som smaker søtt her, donuts fra dunkin donut er favoritten min. Når det kommer til de andre skivene i sirkelen, spises det litt fisk fra tid til annen (oftest fried med det brødgreiene rundt, så det er ikke direkte sunt) og folk putter masse smør på grønnsakene. Her snakker vi sunnhet, guys. Det er mye fast-food også, men i og med at jeg ikke liker burgere og sånn, påvirker dette meg lite. Om vi først skulle hengt på McD ville vi nok sett et par av de ekstremt overvektige. Ser mange av de ekstremt overvektige, men det som virkelig setter seg er hvor mange som egentlig bare er overvektige. Både blant unge og voksne. Overraskende (!) nok er det tynne folk i bøtter og spann også. Så ikke alle er fatsos.

Dramatimene:
Jaudå. Det er mange NERDEBARN i dramalimene. Flesteparten er juniorguys, de er loka. De tror de er ekstremt morsomme og har verdens dårligste humor. I en av dramatimene mine har jeg en av football spillerne, som er senior. Han er utrolig pen, morsom og faktisk en god actor. De andre er umulig å spille med, for de tar det ikke seriøst og begynner å le, men han tar det seriøst og da er det gøy. Negative ting med han? Folk synes av en eller annen grunn at han er drittsekk, han er populær, men han er snill mot meg. Dere tenker sikkert nå: stakars Maren, hun blir played fordi han er en god skuespiller. Det er ikke sånn, liker han ikke, men deilig å ha en som bryr seg litt om dramaen i dramatimene. Savner Nissen, for der tok alle drama seriøst (eller flertallet gjorde det i alle fall) og her er de i dramatimen fordi de må velge mellom musikk, drama og art. Liker læreren min, hun er utrolig snill og hun elsker meg. Får toppkarakterer i dramafagene. Akkurat nå driver vi mye med impro i drama, jeg synes jo dette er gøy, men guri alt det vi lærte i fjor om igjen. Vi skal ha om Commedia Del'Arte etter jul. For tre uker siden hadde vi dialoger vi måtte fremføre. Jeg og en av guttene fremførte en dialog mellom Helmer og Nora i et dukkehjem, det var kult. Lærerens idea at vi skulle bruke det stykke. Savner dramatimene på Nissen, det blir liksom ikke det samme her borte.

Maren

4 kommentarer:

Miriitz sa...

Kommer du tilbake til Nissen siden du har drama på skolen?

Anonym sa...

Tusen takk for et langt og flott innlegg, Maren! =D
Kjipt med de elevene som ikke tar drama seriøst. Fortell dem at for deg er det serious business, for du skal bli actor in hollywood. =)
Hvordan klarer du deg med maten? Haha. Smør på grønnsakene er bare nasty, da!

Anonym sa...

Huff, bra du ikke liker hamburger og sånn;)
Veldig enig med deg i at dunkin donut er godt!
Kan tenke meg at det er annerledes fra dramatimene på Nissen. kjipt når de ikke tar det seriøst og bra at han playeren gjør det hvertfall:)
Så gøy at dere spiller Ibsen! da er det oversatt eller? Kan du gi et lite utdrag, hadde vært litt gøy;)

Du kommer tilbake til Nissen?
Gleder meg til å få deg tilbake i gruppen vår:D
kanskje du lærer noe kult som ikke vi lærer som du kan vise når du kommer tilbake?
Commedia dell'arte... da har jo du lang erfaring fra Brodersen! Hun elsket jo deg husker du? Jeg var jo med da hun fortalte deg hvor fantastisk du var:D
gøy!

I helgen var jeg på geilo faktisk, gleder meg til du kommer tilbake så får vi dra dit igjen! og ake i 80-talls dressene våre og ha fotoshoot i bakken og kjøre i halfpipen og sånn:D Gleder meg!

Glad i deg Mara mi<3

Anonym sa...

Smør på grønnsaker... Æsj. Men høres digg ut med søtsaker da, og tror ikke det blir noe problem for fine deg uansett. Hvertfall siden du ikke liker burgere, det er sikkert en lur ting å ikke like over there :)
Kjipern at drama ikke blir tatt seriøst. Skal dere ha noen stor oppsettning? Får virkelig håpe de tar det seriøst da i så fall. Hvordan føltes det med Ibsen-dialog? Tenker meg jeg hadde blitt litt nostalgisk :p Selv om alle vet at Ibsen er kjent, er det jo gøy å høre at man faktisk bruker han til og med i skoleoppgaver der borte.
<3